Als je een eigen bedrijf hebt is het belangrijk dat je ook lekker veel tijd in de dingen kan stoppen waar je goed in bent. Je zit er niet op te wachten om uren aan een boekhouding te zitten als je veel klanten hebt waar je je diensten aan kan verlenen. Welke zaken kan jij beter organiseren binnen de administratie van je bedrijf en hoe pak je dit op de goede manier aan?
Het is een slim idee om de facturering van projecten te automatiseren zodat jij tijd overhoudt om je bezig te houden met de opbouw van jouw bedrijf. Het is voor veel mensen die een eigen zaak hebben een gruwel om uren met de boekhouding bezig te zijn. Er is een manier waarop je dit veel sneller en handiger kan aanpakken.
Je kan binnen de software op verscheidene manieren factureren naar een klant of opdrachtgever. Het is niet zo dat je in het programma maar op een manier dit kan doen, je kan de software namelijk naar jouw voorkeur gebruiken.
Als je voor automatische facturering kiest dan kies je ervoor dat alle gewerkte uren, materialen en inkoopbonnen rechtstreeks in de juiste factuur aan jouw opdrachtgever worden doorbelast. Je kan dit bij het boeken al doen en dit scheelt je dus heel veel uurtjes administratief werk. Wil je toch liever handmatig de facturen aanmaken dan kan dit ook. Er zijn nog veel meer handige trucjes in de software verwerkt die je kunnen helpen met de termijnfacturering. Die kom je vanzelf tegen als je besluit met deze software te gaan werken.
Je ziet dat digitaal factureren erg makkelijk is en ook nog bijdraagt aan het milieu. Je kan de facturen, met eventueel een beveiliging naar al je klanten sturen. Als je op deze manier werkt kunnen je klanten ook eerder betalen. Op deze manier win je op alle fronten tijd en geld tijdens de groei van je zaak. Voor nog meer handige tips kan je kijken op de site van Afas.nl. Wil je meer informatie over de software dan kan je hun bellen of mailen of je vult het contactformulier op de site in.